Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone

Εργοθεραπεία είναι μια επιστημονική ειδικότητα που ασχολείται με τη τη λειτουργικότητα του ανθρώπου σε κάθε ηλικία με σκοπό την αντιμετώπιση διαταραχών που μπορεί να επηρεάζουν την εξέλιξη του ή την καθημερινή του ζωή και σε μικρό ή μεγάλο βαθμό.

Με την χρήση θεραπευτικά κατευθυνόμενων δραστηριοτήτων στοχεύει στην ανάπτυξη ή αποκατάσταση των ικανοτήτων του ατόμου έτσι ώστε να μπορεί να δραστηριοποιείται αποτελεσματικά σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.

Εάν το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, θα πρέπει να αναζητήσετε μία Εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)
  • Είναι αδέξιο
  • Πέφτει εύκολα κάτω
  • Τρακάρει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα
  • Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά την θέση του σώματός του στον χώρο (χτυπάει εύκολα)
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν του αρέσει να χοροπηδάει, να κάνει κούνια
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι στο Νηπιαγωγείο
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας
  • Η ομιλία του είναι δυσνόητη, δεν αρθρώνει σωστά
  • Είναι πολύ υπερκινητικό, δεν μπορεί να ησυχάσει
  • Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο
  • Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
  • Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις , θορύβους ή αγγίγματα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε δραστηριότητα με     αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Δεν κρατάει σωστά το μολύβι (με τα 3 δάχτυλα) και στριφογυρίζει το χαρτί όταν γράφει ή ζωγραφίζει
  • Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση

Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, προτιμά να παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά.
Συνήθως οι γονείς συγκρίνουν τα παιδιά τους με άλλα παιδιά που βλέπουν γύρω τους ή υποψιάζονται από αυτό που θα τους πει ο παιδίατρος, ο οποίος είναι ο πρώτος που βλέπει το παιδί και παρακολουθεί τα αναπτυξιακά του στάδια. Όταν ένα παιδί έχει καθυστερήσει να κατακτήσει κάποια αναπτυξιακά στάδια όπως η κίνηση, η κατανόηση εντολών, η γραφή, η μάθηση, η κοινωνικοποίηση κτλ, τότε ο γονιός πρέπει να ζητήσει μια αξιολόγηση από εργοθεραπευτή.

Οι πιο συνηθισμένες δυσκολίες έχουν να κάνουν με την αντίληψη των παιδιών. Όταν τους μιλούν, ζητούν να κάνουν πράγματα και δυσκολεύονται να κατανοήσουν τι ακριβώς τους λένε ή πολλές φορές μια αστάθεια στην κίνηση τους, ή δυσκολεύονται να πιάσουν ένα μαρκαδόρο να γράψουν, να ζωγραφίσουν, να κόψουν με ψαλίδι, ή άλλες φορές να συγκεντρωθούν και να παίξουν κάτι οργανωμένο.